גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מחול ובלט

בלט סנט פטרסבורג - מפצח האגוזים

ארכיון תאריך: 20 אפריל 2018 - 24 אפריל 2018

משך: שעתיים, כולל הפסקה

 תיאטרון "הבלט הרוסי" הוקם בשנת 1990 בסנט פטרסבורג על ידי משפחה של סולנים מקצועיים ואמני בלט מתיאטרון מרינסקי הנודע. למעשה, מדובר בהמשך של שושלת בת מאה שנה. מזה 24 שנים, להקת "הבלט הרוסי" מציגה בהצלחה את אמנות הבלט לתושבי העיר וגם לאורחים מחו"ל על הבמות הטובות ביותר של סנט פטרסבורג. עם הבמות המפורסמות עליהן מופיע הבלט נמנים התיאטרון הלאומי "ארמיטאז'", אולם הבלט "אורורה פאלאס" ותיאטרון הקומדיה המוזיקלית.
 
מַ פְ צֵ חַ האגוזים - מאת צ'ייקובסקי
מַ פְ צֵ חַ האגוזים נוצר על פי הסיפור "מפצח האגוזים ומלך העכברים" מאת ארנסט הופמן. בשנת 1892 מריוס פטיפה כתב את הליברית לבלט המפורסם והכוריאוגרף הוא האמן הרוסי הנודע לב איוונוב.   
זהו סיפור על הילדה מריה שטלבאום שמקבלת מתנה לחג המולד - מפצח אגוזים קטן דמוי חייל עשוי בדיל. אחיה של הילדה שובר למפצח האגוזים את היד, מריה בוכה ולאחר מכן נרדמת. כאשר היא מתעוררת, היא מגלה להפתעתה שהחפצים בבית גדולים פי כמה מגודלה שלה. מחור בקיר פורצים מיליוני עכברים ענקיים. מלך העכברים מנסה להרוג את מריה ואת מפצח האגוזים, אולם בסופו של קרב מוסיקלי גרנדיוזי והרואי, ניצלים השניים. בסוף היצירה הופך מפצח האגוזים לנסיך יפה תואר. הוא ומריה מתחתנים.
אף צופה לא יישאר אדיש למראה ההפקה הססגונית והקלאסית של בלט סנט פטרסבורג שמעלה בתל אביב את האגדה האהובה על ילדים ומבוגרים כאחד.
 
הערה: בלט סנט פטרסבורג מעלה בת''א הפקה נוספת של ''אגם הברבורים '' בין התאריכים
20-22.4.2018  במשכן לאמנויות הבמה בת''א
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter